Dikuasakan oleh Blogger.

Tenang?

Selasa, 7 Februari 2012


Assalmualaikum,


Ye...meman hati kita akan resah dan rasa macam nak memberontak? Pa kita peda masa ni kita akan cari kawan, dan orang yg kita percaya utk luakan perasaan kan? So, ana ada sebuah cerita yang akan menunjukkan bahawa ALLAH lah yang beri ketenangan bukan EHSAN! manusia.

Ye! saya memang kuat bercerita..ahaahaha ana ada kawan baik yang sentiasa mendengar tatkala suka dan duka..hari2 cerita pelbagai cerita..Sampai satu hari..ana rasa gila resah! So..cerita lah kat kawan tapi hampeh! resah x hilang lansung...so chatlah ngan abg ni..

zahier: Akh macam mne nak hilangkan resah di hati?
abg A: Haha...senang je...Pegi tgk langit
Zahier; Jng lah buat lawak kampus
abg A: buat je lah syg oi
Zahier: dah...
Abg A: nta rse ape?
Zahier: tenang
abg A: Mcm mana boleh tenang
Zahier: ah ah k...mcm mana?
Abg A: sebab ada benda yg tenangkan..apa yg nta peker bila pandang lngit?
Zahier; Indah ciptaan ALLAH
Abg: yaitu) orang-orang yang beriman dan hati mereka menjadi tentram dengan mengingat Allah. Ingatlah hanya dengan mengingat Allahlah hati menjadi tenteram (13:28).

Hahah...dahi ku menyembah bumi..sejak tu ana tau ketenanngan ada pada SIAPA....

0 dah mai dah komen:

Catat Komen

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP