Dikuasakan oleh Blogger.

F.S.C.C

Sabtu, 10 Mei 2014


Assalamualikum. 
Ditegaskan bahawa blog ini adalah pandangan saya sendiri, boleh dikritik dan boleh digunakan.

Kotak 1
Penyataan
Pak cik guard dan Mak cik guard telah menahan student  daripada keluar masuk dari Masjid kerana spot check dilakukan untuk mengenal pasti siapa yang tidak pergi ke solat jumaat tapi segilintir pelajar telah pon menarik muka malahan memaki pak guard tersebut.

Perkara di atas berlaku boleh dianggarkan kerana ramai yang tidak mengetahui kenapa  GUARD tidak membenarkan pelajar keluar daripada masjid
Apa yang mengecewakan adalah apabila Wakil Pelajar (FSCC) tidak memainkan peranan yang sebenar untuk megawal sintuasi..  malahan ada jugak FSCC yang menunjukkan akhlak buruk dengan  memberi provokasi kepada GUARD. Sebenarnya apakah peranan FSCC kalau bukan merencana dan mengawal keadaan kerana bagi aku keadaan ini tidak boleh bergantung kepada PIHAK ADMIN sahaja.. malahan aku Nampak.. ramai yang BUKAN FSCC cube menenangkan keadaan. Hal ini boleh diangarkan bahawa:-
1)      Pimpinan FSCC yang dipilih masih belum cukup latihan dari segi mencari pengaruh dan mengawal keadaan
2)      FSCC dipilih berdasarkan ada pihak atasan yang memilih dan bukan suara major masyarakat kampus
3)      Permikiran Kreatif dan  Kritis tidak dicakna ketika keadaan genting sedang berlaku di hadapan kerana selama ini hanya mendapat  tunjuk teori sahaja buka praktikalisasi
4)      FSCC bermasalah dari segi menyatukan ahli dalam keadaan genting barangkali TEAM FSCC belum kukuh dan masih ada lopong2 yang perlu diperbaiki.
5)      Pemahaman kerja terhadap portfolio ahli FSCC sendiri juga tidak jelas kerana ada yang masih ragu dengan tindakan yang mereka lakukan.
Dengan itu apakah yang saya cadangkan adalah:-
1)      Pihak atasan perlu mengambil jugak suara pelajar BIASA dalam memilih pemimpin yang akan memipim kami sendiri
2)      Latihan kepimpinan sepatunya diberikan dengan secukupnya( secukupnya ini diukur dari segi pemahaman) tidak semenstinya merencana program setiap minggu tapi mengoptimum kan program yang sedia ada ke tahap lebih tinggi memberi banyak kesan.
3)      Jangan terlalu menfokuskan program untu merapatkan antara ahli  kerana merapatkan  jurang ini mengambil masa dan ia lebih penting untuk menyatukan pemahaman mereka terlebih dahulu kerana mengeanal ahli yang satu kampus boleh dilakukan  selain waktu program.
4)      Orintasi bersama alumni di univerisiti ini perlu dilakukan agar pimpinan lepas dapat menurunkan ilmu mereka kerana mereka pernah bekerja di university ini dan lebih memahami  keadaan semasa.


Ini adalah pandangan saya..ia nda boleh kritik saya bagi saya itu tiada masalah Cuma anda jangan terlalu berfikiran kecil dan mesti berjiwa besar :D.. nukilan ini saya  coret kerana saya lebih suka cara ini .

0 dah mai dah komen:

Catat Ulasan

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP