Dikuasakan oleh Blogger.

Rakan Bilik

Sabtu, 10 Mei 2014


Sintuasi 1
Aku datanglah bilik 12* lepas aku lapor diri di pejabat,dan bila aku ketuk bilik tu,penghuni dalam tu kata bilik tu dah penuh dan mintak aku lapor semula di pejabat, aku pergilah pejabat dan lapor lagi sekali dan tiba2 pegawai tu cakap..adik jom naik atas sambil pegang surat saman,,rupanya2 ada orang yang x daftar dalam bilik tu,so aku tak tahu…tup2 budah tu dah kena halau lah kan.. aku pon rasa bersalah tahap kelapan belas,,ye lah aku dok cni dua minggu je ..hmm nasib badan..so aku takutlah rumates aku yg tiga org ni akan pandang slack kat aku..so aku minta maaf pada semua…. Tapi aku rasa aku kena bersangka baik..betulkan?

Apa yang aku dapat dalam kes ni adalah pengalaman baru dan aku akan bergaul dengan orang2 yang betul2 aku tidak kenal. Jadinya ada beberapa perkara yang aku rasa aku nak buat dengan mereka memandangkan selama ni aku 3 sem x dapat rumates yang sekepala dan sebulu dengan aku..dah ;ah rumates aku ni x satu kos… AED,ENGINE.LAW adeh~
1)      Aku nak kita orang makan same2 at least sekali pon jadllah
2)      Aku teringin sangat nak keluar jejalan ngan dorang
3)      Aku nak kalau boleh dorang terima aku sebagai rumates
4)      Harap aku dapat kenal mereka dengan lebih rapat dan kami saling memahami
Kenapa aku nak benda ni? Sebab aku teringin ada SAHABAT SEBILIK,,sesuatu yang tida pernah aku rasa..sekian lama aku mencari erti sahabat..dan semakin hari jalan itu aku Nampak..Cuma aku nak rasa dan alami.. so apa yang aku perlu buat adalaH?
1)      Terbuka
2)      Ambil hati mereka
3)      Belanja dorang makan
4)      Ubah persepsi aku
5)      Aku kena bangun awal!
6)      Lagi?  Perlu pendapat korang

** suka untuk aku katakan post ini berbentuk dua hala..jika ada yg ingin bgi komen…sanngat aku alu2 kan.. terima kasih in advance

0 dah mai dah komen:

Catat Komen

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP