Dikuasakan oleh Blogger.

Aku manusia Lemah

Sabtu, 20 Mac 2010


Assalamualaikum,

Hurm,pernah dengar tak ungkapan ni ''Aku manusia lemah,selau terjatuh berbeda aku dari mu berdiri teguh''...

Agak menarik ungkapan tu kan?
Tapi peliknya kenapa kita buat perbandingan antara kita sehingga kita menghina diri kita sendiri?

Tak kisahlah apa jawapannya..

Tapi harus kamu tahu, manusia itu juga licik mungkin luaran nampak sempurna tapi dalaman?
Kenapa kalau kawan kita buat masalah atau sakitkan hati kita,kita susah nak maafkan?
Kenapa bila kita nak berubah orang ejek kita?
Alahai malu lah ana nak berubah nampak jumutlah....

Mungkin lepas kita tahu sikap seseorang tu kita terus benci dia dan hina serta kutuk dia,tapi kita ada kasih kata-kata semangat?

Layakkah kita digelar sahabat kalau perangai kita macam tu hah??

''Sehebat mana pun aku,kau kena bantu aku sebab aku manusia lemah selau terjatuh'' kata-kata dari sebuah novel persahabatan dan sebuah lagu...

Tapi, macam mana kita layan kawan kita sahabat?Ibubapa?

Hubungan kita dengan ALLAH jangan lupa jaga walaupun kita terjatuh Allah tetap menyayangi kita selagi tak syiri' dan melaggar suruhannya..

Ingat sentiasa lah kita setia dengan kawan kita kerana dia memerlukan kita sementara kerana dia mahukan sokongan dan rasa disayangi oleh seorang sahabat...Sahabat memerlukan kita untuk membantu dia ketika susah

Semua dah besar. pandai lah muhasabah, dah tahukan mana buruk,mana baik han..

k salam

0 dah mai dah komen:

Catat Ulasan

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP