Dikuasakan oleh Blogger.

PErAsAAn

Khamis, 18 Mac 2010


Assalamualaikum,

Pernah dengar ungkapan ''cinta itu buta'' @ ''Malu-malu kucing'' @ ''Alim-alim kucing''......

Ah..semua ungkapan di atas semua pasal perasaan..
Jadinya perasaan memang memainkan peranan dalam kehidupan
Dengan perasaan terlahir ungkapan
Dengan perasaan terlahir kebahagian
Dengan perasaan terlahir keazaban
Dengan perasaan macam-macam dapat tafsirkan macam-macam

Mungkin terpikir di dalam otak cerebrum kita ni soalan ni

Kenapa lahir keazaban???

TaU TAK kalau kita benci orang semestinya kita akan kenekan dier..bukan ker itu dosa??/bukankah dosa itu ada balasannya???

Hahaha..pikir-pikirlah yerr.....tapi kena ingat
Kita kena jaga perasaan yerr....
Jangan lah bercinta dengan suami or isteri orang nnti buruk padahnya..
Bukan apa,just nak kamu pikirkan diri kita lebih layak dapat yang lebih baik tauu... tak yah lah nak gado ngan ko sbb nak bunga ni..ada berjuta lagi btol tak??

Jaga hati perasaan parents jangan lupa...ibu kita lahirka kita,tak heran dengan sakit yang dirasai nak keluarkan kita yg dipikirkan kita selamat... ingat ayah tu siang malam keje untuk saper??untuk kita jugak... walaupun dorang marah jangan pikir dorang benci kita tapi cuba pikir..

Dia marah aku tapi bgi aku makan?
Dia marah aku tapi tak halau aku pun?
Dia marah aku duit saku hari2 bagi?
dan macam-macam lagi

...semua dah besar dah boleh pikir mana baik mana buruk...k bubye salam muhasabah

2 dah mai dah komen:

Ahmad Zahier Bin Arbi 23 Mac 2010 pada 7:05 PTG  

apa yg bagus..ada pengkhususan tak??

Catat Ulasan

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP